Gepost: 31-03-2008 23:48
Lid sinds: 31-03-2008
3 bijdragen
Nadat tijdens het rijden op de snelweg rook werd geconstateerd, dacht ik direct aan de koppakking. Kop eraf gehaald, laten nakijken bij een revisiebedrijf (die man vond alles er goed uitzien) en er weer opgezet (met nieuwe koppakking, waterpomp, bougies, spanrol, distririem, klepdekselpakking etc. Echter, nu een nieuw probleem; getik. Ik kon aan het gleuid horen dat het de krukaslagers zouden kunnen zijn, die dus vervangen (moest een grotere maat in) en weer inelkar gezet. Nu is het rookgedeelte weer terug. Ook zit er nu haast geen olie meer in (verbruik = 3,5L per 150Km!!!) . Hij tikt, en loopt onregelmatig (motor zie je bibberen tijdens stationair).
Bougies van 1 en 2 zijn zwart (nr 2 is licht vettig, nr 1 is erg vet) en die van 3 en 4 zijn koffiebruin...
Heb een lektest gedaan, alleen bij cylinder 3 (vraag me niet waarom), daar stond de meter op 25% ongeveer, en de lucht kwam uit het carterventilatiepijpje/olievuldp. Ook ligt het inlaatspruitstuk vol met olie, tot aan de rand van de gasklpen (welke ook onder de olie zit).
Enfin, de kop is nagekeken, en ik neem aan dat die monteur er wel verstand van heeft...
- wat kan dit nu veroorzaken?
- zuigerveren? klepgeleiders? moet ik het in de kop zoeken?
Het getik is nog steeds niet verholpen. Het klinkt alsof het uit de bovenkant komt, en hoe meer rpm de motor maakt, hoe sneller het getik is. Wie kan mij helpen om voor eens en voor altijd deze motor gewoon normaal te laten lopen (al genoeg kosten gemaakt zo)?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken