Gepost: 06-08-2023 17:25
JB1977
Diagnosetechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 09-10-2018
27 bijdragen
Auto is gebracht met vervangen Lucas brandstofpomp en krukassensor, als poging om de klacht te verhelpen.
Motor slaat meteen af na het starten, wat erg lijkt op een immo probleem.
Echter als je start en meteen gas geeft, dan blijft de motor wel lopen. Laat je daarna het gas los, dan slaat ie of af of hij blijft doorlopen en gaat het CODE lampje aan.
Al met al, al veel geprobeerd. Er lijkt veel electrische "ruis" in de pomp te zitten, die op de P0252 en P0257 betrekking leken te hebben. Echter als de motor wel start en blijft lopen, is deze interferentie er ook en is het geen probleem.
Sterk vermoeden naar het immo gedeelte.
De sleutelspoel wordt wel bekrachtigd, tijdens op contact. Maar het contactblokje in de stuurkolom unit(want dit is niet los te vervangen, complete cilinder met breekbouten) is zeker niet fris meer. De 50 positie zit niet meer echt op het eind van de slag. Dus acc, 15, 50 is meer acc, 15 beetje speling, dan de 50 en daarna weer een loos stukje.
De transponder antenne is er bij de 15 positie, dan verder draaien dan gaat het LEDje uit, maar als de 50 geraakt wordt brandt het LEDje wel weer.
En het niet blijven lopen is ook niet een continu symptoom.
Temperatuurafhankelijk is het ook niet echt.
Deze auto heeft geen pomp in de tank, want in veel schema's wel onterecht getekend is.
Terugslagklepje gemonteerd tussen filter en pomp.
Is hier iemand die thuis is met dit systeem.
Ik heb geen CODE kaart bij deze auto, tweedehands BSI is goed aan te komen. Alleen ben ik er niet van gewis of ik hier iets mee kan.
Tevens is mij onderhand bekend dat dit Lucas DCU3F(F voor Fiat) een drama is om sleutelvrij te maken. 1. omdat het een half ingegoten printplaat is en 2. omdat er niet echt een duidelijke optie is mbt. emulator.
Bij dit type systeem, blijkt dezelfde computer van bijvoorbeeld een Peugeot of Renault bij verwijdering van de immo eeprom geen startblokkering meer te hebben.
Ik hoop dat hier op het forum, frisse ideeën of zelfs een oplossing voor handen is, die ik eventueel nog kan proberen.
Alvast bedankt
p.s. ik kan de stopzetklep niet massa aansturen, omdat deze maar op een 16% duty cycle opgehouden wordt, als de motor wel gewoon draait.
Gemeten
Antennespoel gecontroleerd met de ring met LED signaalspecificaties pomp positie en pomp vervroeging controle voedingen sensoren en sensorwaarden
Uitgelezen met
Delphi
Foutcodes
BSI 9002 transponder antenna, no symptom P0252 P0257 P0340 P0510
Bijgewerkt door JB1977 op 06-08-2023 18:18
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken