Gepost: 20-01-2020 12:02
autoblaas
After sales manager
Auto Blaas
Merkspecialist
Lid sinds: 04-07-2016
335 bijdragen
Fiat Ducato heeft al langere tijd last van uitvallen bij aanrijden van rotonde, verkeerslicht e.d.
Uitlezen geeft storingscodes
P0091
P0092
P0092
Allemaal drukregeling ingang hogedrukpomp.
Vorig jaar vervangen: drukregelaar hogedrukpomp, probleem 3 maanden weggeweest, kwam daarna langzaam terug.
4 maanden geleden vervangen: Opvoerpomp brandstoftank, met bijbehorende gemodificeerde kabelboom. Probleem 3 maanden weggeweest.
Bij retourtest cilinder 4 iets minder retour dan overige cilinders.
Brandstofcorrectie (uitgelezen) cil. 1 : 0,5 cil. 2: 0,1 cil. 3: -0,2 cilinder 4: -0,2
Kort voor de motor uitvalt gaat de gemeten raildruk naar 250-300 bar. Gevraagde druk blijft 375-400 bar.
Drukregelklep stationair +/-35%. Net voor de motor uitvalt een uitschieter naar 44%. Dus wordt geprobeerd de drukval op te vangen.
EGR-klep opening verandert niet voor het uitvallen.
Relais brandstofpomp blijft actief, totdat de druk onder de 200 bar komt, maar dan wordt de brandstofpomp altijd uitgeschakeld.
Reset van automatisch opgenomen adaptiewaarden heeft geen resultaat.
Gemeten
Retourtest injectors.
Cilinder 4 iets minder retour dan overige cilinders
Uitgelezen met
Snap-on Solus Edge en Examiner (origineel Fiat)
Foutcodes
P0091 P0092 P0094
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken