Gepost: 09-02-2017 22:40
david1986
chefwerkplaats
Merkspecialist
Lid sinds: 08-03-2016
14 bijdragen
Hoi
Ik heb hier een fiat grande punto met de melding abs ,esp ,asr uitgeschakeld contact de dealer.
uit diverse verhalen heb ik uit voorzorg de remlicht schakelaar vv heeft niet geholpen(wat een klus om te vv)
Het eerste wat ik heb gemerkt als je contact aan zet komt de melding direct .en de melding gaat niet meer weg .
ik heb de auto uitgelezen met de boschkast komt de foutcode c0031 toerentalsensor lv onderbreking/kortsluiting ,
Nou abs sensor lv gevolgd bleek dat op de stekker waar hij op geklikt zit gebroken te zijn een nieuwe draad er opgesoldeerd .foutcode gewist .bij contact aan zetten kwam de foutcode direct terug proefrondje gemaakt mocht niet baten ,toen lv abs sensor vv heeft ook niet geholpen
ben ik met de boschkast naar data weergave gegaan van de abs zag ik geen beweging in de abs sensor lv ,
Ik ben dan weerstand gaan meten in de kabel kwam op een waarde van 498k Ohm en dat vergeleken met rv was 525 k ohm ,vanuit abs unit (in de boschkast staat er geen controle waarde wat ik als ref kan gebruiken).
toen gaan meten op de stekker met contact aan hoeveel mv er door kwam en dat was lv 6.5 mv ,rv 5,8mv,ra,5.2mv en la heb ik gelaten rv en ra als ref gepakt .
Ik dacht o de abs unit is kapot op ac tronic site gaan kijken gaf aan dat het voorkomt dat de abs storing aan is .
de abs unit opgestuurd naar ac tronics hun hebben getest test ok,
terug gekregen direct gemonteerd en de fout zat er direct in .Heb ik toen weer uitgelezen nu is de foutcode c0034 toerental sensor rv erbij gekomen met onderbreking/kortsluiting proberen te wissen en nu heb ik 2 fouten rara.
Toen de auto naar fiat gebracht om te kijken wat hun zouden nou ze zijn er niet uitgekomen ze zouden de zelfde stappen nemen die ik heb gedaan .nou zo gelaten .
Ik ben dan achtergekomen dat er tra was dat onder de accu bak de kabel gecorrodeerd kon zijn heb toen de tra gecontroleerd en direct de tape van de kabelbomen losgehaald of daar corrosie zou zijn bijna alle tape losgehaald die met de abs unit te maken en iets verder losgehaald heeft zijn in orde .
onder de zekeringkast in de motor ruimte stekkers losgehaald ingespoten mocht niet baten ,toen ben ik in de zekeringkast onder de dashboard gaan kijken en ook in orde toen ben ik de kabel boom gaan controleren die van de motor ruimte naar binnen gaat visueel gecontroleerd en bewogen oke . (je komt moeilijk bij niet losgehaald).
Heb op de stekker van de abs al spanning gemeten voordat ik de abs unit opstuurde naar ac tronics op de punten waar ik spanning moest hebben had ik en massa.
ik had een tip gekregen om de wiellager magneetzijde om die te onroesten (waarschijnlijk te veel roest ) en kijken wat hij zou doen ,
Heb lv +rv ontroest heeft ook niet geholpen .
als ik de motorstart en ik trek op voordat de controle is afgerond gaat de abs,asr,esp effe uit daarna is aan,
en tijdens rijden dacht ik op gekke momenten de abs te hebben gevoeld(rempedaal trilt)Kan niet met 100% zeggen
Mijn oplossingen beginnen op te raken .wat kan ik nog gaan doen .
Mijn laatste redmiddel wiellagers lv+rv vv
Uitgelezen met
bosch kts 570
Foutcodes
c0031 /c0034
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken