Gepost: 18-01-2014 14:33
BorisV
HBO Autotechnicus
Autobedrijf Tibosch
Universeel
Lid sinds: 07-01-2014
10 bijdragen
Hallo AMT,
Ik heb hier een 1.2 8v Punto uit 2008 staan waar de distributie net van vervangen is. Hij is ingevoerd uit Duitsland en dus voordat de riem vervangen is niet veel mee gereden en dus ook niet kunnen controleren of de MIL lamp daar al problemen gaf. De auto is met merktekens volgens instructie op tijd gebleven en vermoed ook niet dat dit het probleem is.
Het MIL gaat knipperen bij het optrekken maar ook bij een statisch toerental op de snelweg, om en nabij de 3000 rpm en kan ook zomaar weer uit gaan. De CO waarde en de Lambda zijn verre van ideaal(zie uitgelezen waarde). De bougies en bougiekabels doorgemeten op weerstand, deze zijn goed. Foutcodes gewist en vervolgens weer gaan rijden, dezelfde foutcodes komen terug.
Het rare aan de foutcodes is dat de auto naar mijn mening niet beroerd loopt. De auto is weliswaar traag maar niet uitzonderlijk voor een 1.2 8v ;). Ook kan ik niet echt spreken van uitzonderlijk stotteren.
Hoop dat er hier ideeen zijn over dit probleem!
Gemeten
P0300 Weigering, temperatuur te hoog
P0301 Storing cil 1 met kans op kat beschadiging
P0304 Storing cil 4 '' ''
P0304 Storing cil 4 temperatuur te hoog
Stationair Lambda: 1,034
3500 toeren: 0,8-0,9
Lambda bank 1 signaal: pendelt tussen 0,1-0,7
Lambda bank 2 signaal: pendelt tussen 0,1-0,7
Uitgelezen met
BOSCH KTS550
Foutcodes
2x P0300 2x P0301 2x P0304
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen