Gepost: 02-02-2017 15:19
JohannesB
After sales manager
Lid sinds: 26-03-2015
4 bijdragen
Beste heren, zojuist ben ik aan het stoeien geweest met 188A9000 motorcode 1.3 JTD fiat punto 2003
betreft foutcode P0236 gewist. proefrijden. voertuig houdt in. valt nauwelijks mee te accelereren.
turbo stang beweegt soepel zodra er lucht op de klep wordt toegepast. ( geen vacuum )
betreft de meetwaarden blokken :
aanzuiglucht temperatuur = gaat van -40 naar +152 graden
Koelvloeistoftemperatuur = gaat van -40 naar + 152graden
Luchtmassa = 50 Kg\h
inlaatspruitstuk druk = 28 bar
dit zijn de waardes met motor uit en contact "aan "
alhoewel ik de stekkers van de betreffende sensoren los getrokken heb, blijven de waardes van de Koeltemp en aanzuiglucht constant van -40 naar +152 graden springen.
Dit gebeurt ook tijdens het rijden met meetwaardenblok.
weet iemand waar dit karakter vandaan komt? merk specifiek?
zo geldt dit ook voor mijn inlaatdruksensor. ik meet een 5V voeding spanning. (stekker los) maar de waarde's blijven nog steeds 28Bar aangeven. terwijl er maar een atmosferisch druk van 1 bar aanwezig is.
bij de VAG auto;s is het zo dat als je de stekker lostrekt. een constante waarde krijgt. vandaar mijn vraagstelling.
E.C.U defect? of is 1 sensor de boosdoener van alle waarde's? ik kan ook mijn klopsensor niet vinden helaas.
Uitgelezen met
Bosch KTS 2000
Foutcodes
p0236 en p0235
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken