Gepost: 17-08-2004 02:19
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo iedereen
ik heb iets heel vreemd aan de hand met een wagen, dus als de wagen stationair en is in close loop dan variert steeds het toerental van 700 naar 1000 tr\min. het is een monopoint injectie ter informatie.
je zou denken dat de motormanagement dan in een noodloop zit dat een van de sensoren niet deftig werkt maar hij doet het enkel in stationair bedrijfstoestand.
mijn eerste conclusie was dat het ergens valse lucht aanzoog en de map sensor dat dit dan detecteerd en meer zou willen injecteren maar omdat de gasklep volledig toe is zal de ecu zien dat we in stationair gebied zijn en dan zo de de injectiehoeveelheid aanpassen dat we bij stationaire toerental blijven van 800 toeren. maar de wagen zoog nergens valse lucht.
bij verder redeneren merkte ik ook op dat de toerental verhoogde en verlaagde met een frequentie van een 1 Hz dat overeend komt met die van de lamda sonde, dus misschien was het normaal zo een regeling maar bij het uittrekken van de stekker van de lamda sonde deed ie het nog steeds dus had het er niets mee te maken. ook vreemd was dat de stappenmotor dat de stationair toerental regeld door meer of minder mengels door te laten goed werkte, maar hij kreeg de toerental niet geregeld. bij het bezien van de injector zagen we dat de benzine werdt geinjecteerd en als de toerental te hoog opliep de de injector gewoon afgesloten werd terwijl een monopoint injector eigenlijk voordurent intermitterend injecteert. ik ben ten einde raad ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik over het hoofd zie.
alvast bedankt
groeten
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken