Gepost: 07-03-2006 08:10
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik heb hier een Courier met het probleem dat de kachel niet warm wil worden (nieuwere motertype).
De thermostaat is vervangen (geen resultaat), de kachelklep en het bedieningspaneel van de kachel zijn vervangen (geen resultaat).
Vervolgens de doorstroming gecontroleerd. En dit had ik dus amper maar ook niet op de retour van de moter naar het expansievat. vervolgens heb de waterpomp vervangen bij demontage bleek dat hier een stukje uit de behuizing gesleten was en er stukjes van de schoepjes afmisten.
Pomp gemonteerd en geen resultaat behalve dan dat er nu wel doorstroming is.
vervolgens de kachelradiateur gedemonteerd en doorgespoeld (geen resultaat) en ontluchtingsnippels in de slang gemaakt, omdat ik als tip kreeg dat ze zeer slecht wilden ontluchten.
Na dit alles heb ik als resultaat dat de kachel een beetje lauw wordt maar, na enkele seconden de temperatuur weer afneemt.
Mijn vraag heeft iemand een suggestie?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen