Gepost: 24-02-2025 09:32
Lid sinds: 08-03-2016
2 bijdragen
Hallo allemaal,
wij hebben hier een ford ecosport staan die veelste rijk loopt. Auto hadden ze de software aangepast en de evapklep afgekoppeld. orginele software teruggezet probleem blijft voorkomen.
we hebben meerdere dingen nagekeken en gemeten. volgende onderdelen vervangen:
-Katalysator en lambdasondes (orgineel ford)
-bougies en bobines
-injectoren
-inlaatsysteem afgerookt geen lekkages kunnen vinden.
- twijfel bij de computer gehad dus een andere computer geprobeerd helaas ook zonder resultaat.
-intercooler afgerookt ook dicht
als de auto koud is loopt deze redelijk tot de auto warm is en de lambda gaat regelen dan loopt deze veelste rijk.
Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik dit graag.
hopelijk heeft een van jullie nog een idee.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gemeten
- inlaatspruitstuk druk stationair koud +- 410mbar - stationair als auto warm is 650 mbar
- LFT 21.9% en de SFT ook 21.9%. wanneer deze gereset worden is de SFT pendelt deze tussen de -3% en +4% is deze warm dan schiet deze naar 21.9% vrij bijzonder omdat deze al veel te rijk loopt.
Uitgelezen met
Hella Gutman megamacs
Foutcodes
P2196 Lambdasonde bank 1 sensor 1 - Mengsel onverklaarbaar te rijk
P0137 Lambdasonde bank 1 sensor 2 - signaal te laag
ook komt foutcode P0234 Laaddruksensor A druk te hoog. erin deze komt alleen wanneer je gaat proefrijden en het gas flink intrapt eventueel te maken met de te hoge druk in het inlaatsysteem?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken