Gepost: 15-04-2006 19:04
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo iedereen,
Ik heb het volgende probleem: Distributieriem gebroken. Ik heb hier een andere moter ingezet omdat ik deze zeer geschikt kon aanschaffen en dit goedkoper is dan de cil.kop te repareren.
moter omgezet maar als ik de auto nu start duurt het onvoorstelbaar lang om aan te slaan en zeer veel rook.
Als de moter dan aanslaat gaat dit gepaard met een oplopend toerental om vervolgens weer uit te vallen na herhaaldelijk proberen zal de moterblijven lopen. Als de moter eindelijk een stabiel toerental heeft zal de vervroeging de pomp bij regelen resulterend in een galoperend toerental. Dit alles nog steeds met veel rook.
Als je vervolgens met de auto gaat rijden is er totaal geen vermogen en weer veel rook.
De pomp heb ik gemonteerd met het daarvoor bestemde gereedschap.
Een stift in het carter en de krukas hier tegen aandraaien, de pomp een 6mm boutje onderin en een platte plaat achterin de nokkenas.
Het doet me denken aan lucht maar, alle denkbare punten heb ik al gecontroleerd en eventueel aangepast.
Heeft iemand een idee?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen