Gepost: 25-12-2017 21:36
Dieter026
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 13-11-2016
479 bijdragen
Hallo,
Wagen komt binnen met een brandend Mil-lampje. Foutcode p2002 staat in het geheugen van motorstuurdoos. Foutcode kan gewist worden. Uitlaattemperatuursensoren worden gekuist. verschildruksensor en slangetje worden gecontroleerd op beschading, alles ok. Na testrit (10 km) komt foutcode niet meer terug.
Volgende dag belt klant terug dat MIL-lampje terug brandt. Nu staat foutcode p2002 en P244A in het geheugen van motorstuurdoos.
We kuisen de roetfilter uit met Innotec DPF doctor. Na testrit van 20 km via autosnelweg. Komt foutcode P2002 terug. Maar het MIL-lampje brandt wel niet.
Foutcode P2002 vertelt dat de efficiëntie van de roetfilter te laag is. Ik heb de verschildruk van de roetfilter gecontroleerd tijdens testrit, deze komt niet boven de 15 kpa bij optrekken. De uitlaatgastemperaturen ook gecontroleerd en deze verschillen niet veel van mekaar. Max. 50 graden verschil. De roetfilter ook geforceerd geregenereerd, dit helpt ook niet want foutcode komt terug. De verschildruksensor heeft wel maar 1 slang, dit is de eerste maal dat ik dit zie. Meestal zijn het toch 2 slangen?
Moest het roetfilter overleden zijn, is dit wel vrij snel bij 62.312 km? Wat is de km-stand om het roetfilter te vervangen?
Ik heb de injectoren gecontroleerd door te kijken naar de correctiewaarden. Deze zijn ok.
Lmm gemeten,hier zie ik wel een verschil. Wagen rijdt wel ok. Egr-klep werkt ok.
Heeft iemand ervaring met foutcode P2002?
Vrolijke kerst- en feestdagen
Groeten
Dieter
Gemeten
verschildruk roetfilter en uitlaattemperaturen, correctiewaarden injectoren. luchtmassameter en EGR-werking.
Uitgelezen met
Launch en wowi Wurth
Foutcodes
P2002 en P244A
Downloads (6)
- 3500-tr-verschildruk-en-uitlaattemp.jpg
- correctiewaarden-bij-2100-tr.jpg
- stat.-verschildruk-en-uitlaattemp.jpg
- uitlezing-20-12-2017.jpg
- uitlezing-23-12-2017.jpg
- uitlezing-24-12-2017.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken