Gepost: 04-08-2023 17:49
Jeffh
Directeur / eigenaar
Garage de Baco
Anders/Overig
Lid sinds: 20-12-2022
16 bijdragen
goeiedag,
wij hebben hier een ford fiesta VI 1.0 eco boost bwj 2016
2 storingen waarvan er 1tje al opgelost is.
P0237 Laaddruk sensor A Huidige probleem
P0299 turbo druk ( deze is opgelost membraam onder turbo defect + waste gate klep veel ruimte. nieuwe turbo met druk regelklep vervangen)
soms kan je weken met de auto rijden is er niets aan de hand, nu zelf er achter gekomen, als je een stuk gaat rijden met de auto 20 minuten en je laat de auto dan stationair draaien voor 5 a 6 minuten dan valt het signaal van de druksensor even weg en gaat de auto in noodloop.
uitgevoerd
Rooktest, nergens geen lekkage,
turbo is al vervangen is andere storing hier is ook een defect aan gevonden.
Regelklep turbodruk vervangen, ook de slangen allemaal gecontroleerd ook met vaccuum en rookmachine. ( preventief om te testen )
Auto naar de dealer gebracht andere software update uitgevoerd, heeft geen nut gehad, de dealer kon ons ook niet 1 2 3 vertellen of tips geven, die kwam er ook niet uit.
Nu de vraag waar het om gaat.
Nu getest tussen de vaccuum pomp en de regelklep hiertussen heb ik een bypass gemaakt met onze vaccuum tester proef gereden 20 min terug naar de zaak gegaan, 10 minuten stationair laten draaien.
hele tijd een vaccuum van 25 mbar op het moment dat de motor gaat schokken en in storing valt dan zakt de vaccuum terug naar 10mbar en valt de motor uit, nu twijfel ik aan de vaccuum pomp die achter op de nokkenas gemonteerd zit, maar om deze zomaar te gaan vervangen stel ik de vraag hier.
wellicht hebben jullie de juiste tip voor mij.
Uitgelezen met
Hella gutemann
Foutcodes
P0237
Downloads (1)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken