Gepost: 10-10-2019 17:05
Lid sinds: 12-02-2009
125 bijdragen
goedemiddag
we hebben hier een ford focus cabrio die schud en trilt bij het optrekken in de 1e+2e versnellingen ook in de d is het voelbaar het duidelijkst tussen 30 en 40 km/uur . en als je dan door een bocht gaat wordt het nog iets erger vooral bij een bocht rechts af maar links af voel je het ook
eerst trilde schudden de auto ook op hoge snelheid tussen 80 en 100 km /uur . we hebben alle 4 de velgen laten richten zodat deze goed rond zijn we hebben 4 nieuwe banden gemonteerd en gematcht met de hunter . kracht variatie max 60 nm de rest lager .daar door herken je de auto niet meer terug rijdt veel beter alleen het optrekken en trillen schudden is niet weg
we vonden ook dat voor het stop licht de motor heel af en toe wat onregelmatig liep als je de voet op de rem had we hebben bougies vervangen en we hebben met de rook machiene inlaat spruit stuk gecontroleerd op lekkage inlaat slang vanaf luchtfilter naar gas klep zat een klein gaatje hebben we gerepareerd daar door loopt de motor ook beter dit merk je vooral op de snelweg
we hebben motor steunen los gehad en motor steun aan de rechter kant naar achteren gezet hier door werd de trilling wel minder . we hebben de aandrijf assen links en rechts vervangen .we kwamen er achter tijdens vervangen dat dit niet heel lang geleden ook al was gedaan . alleen zaten er 2 verschillende merken onder nu hebben we 2 van het zelfde merk aandrijf assen er onder gezet .nieuwe geen orginelen ford. wel wat beter maar geen groot verschil.we vonden wel dat van de oude assen . dat de binnenste homokineet links heel erg soepel bewoog en de buitenste homokineet rechts voor je gevoel de kogels niet mooi rond waren het draaide niet mooi soepel
we hebben uitlijning gecontroleerd voor en achter staat nagenoeg goed ( we hebben het nog niet afgesteld gaan we nog proberen). sporing achter klopt niet helemaal . en rechts voor teveel negatief camber en sporing voor iets teveel in de min . we hebben gecontroleerd of de auto als een hond over de weg gaat hier zit 0,05 graden in is minimaal . we hebben wiel basis gecontroleerd zit 9 mm in . rechts 9 mm korter .wat mag dit wezen ? we hebben subframe voor en achter gecontroleerd ten opzichte carrosserie zit +- 5 mm in tussen linke en rechts allemaal niet extreme waardes naar mijn mening
maar we krijgen het trillen schudden met optrekken niet opgelost we zijn zo wel een beetje door onze ideeen heen
wat zien we over het hoofd wie heeft er ervaring mee en kan ons nog een tip geven waar we naar moeten kijken
alvast bedankt voor het mee denken
Gemeten
zie in bijlage
Uitgelezen met
snap on
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken