Gepost: 18-11-2013 22:25
Unikneet
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 15-11-2011
1724 bijdragen
Collegae,
C-Max 2,0TDCi G6DB van '06 aan het eind van de dag binnengekregen met melding "storing motor systeem" of iets dergelijks in het display. (geen MIL, geen klachten vwb rijden).
Uitgelezen motormanagement codes: P0380 storing circuit A gloeibougies (kan gewist worden maar komt direct terug na contact aan). P2585 aanvraag lamp, regelmodule additief (kan niet gewist worden), lijkt mij dus aanvraag via CAN Additief Module.
Dus Additief Module uitgelezen, codes: P1932 additief laag (niet te wissen). P2409 tankdop/schakelaar circuit bereik/werking (niet te wissen).
Ik ga morgen eerst het voorgloeicircuit nameten om dat maar aan de kant te hebben.
Dan komt het additief systeem. Ik heb al wat huiswerk gedaan en schijnbaar elke 60K voor het "Cerium" additief en elke 120K voor het filter. Hij geeft sowieso aan dat het niveau additief laag is dus zal beiden moeten worden na overleg. Máár ik heb een onwisbare foutcode op de tankdop, dus ik zou de procedure na vervanging nooit uit kunnen voeren. Bij die procedure moet je meerdere malen de tankdop afhalen/terugzetten (met dank aan een beschrijving van foklop die ik gevonden had hier op het forum).
Wat kan(moet) ik meten aan de tankdop?
Hoe vul je het "Cerium" additief bij van zo'n Ford? Ik heb dit nog niet aan de hand gehad. Wel de Peugeots, is dit hetzelfde systeem? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden, is dit zo'n PSA motor met problemen met de turbo(/smering)?
Uitgelezen met
Snapon Solus Ultra
Foutcodes
P0380, P2585, P1932, P2409
Bijgewerkt door unikneet op 18-11-2013 23:23
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken