Gepost: 13-09-2011 14:04
mvoltman
Autobedrijf Scheers bv
Universeel
Lid sinds: 08-07-2011
6 bijdragen
Auto kwam binnen met de klacht dat de auto inhield en geen vermogen had.
Na het uitlezen met de kts kwamen er 2 storingen naar voren.
p 2458 Deeltjes filter regeneratieduur foutief en een fout op de egr klep (zou zwaarganging gaan)
Egr klep los gehaald en gereinigd, hierna is deze storing weg gebleven.
De storing p 2458 kwam echter wel terug. Hiervoor het roetfilter vervangen, additieven tankje gevuld en addaptie waardes gerest.
Beide storingen bleven weg en zijn ook niet meer terug gekomen.
De klacht van het inhouden bleef echter.
Na controle of de hevel van de variabele turbo gangbaar was en niet zwaar liep of schokkerig en controle van de vacuumdoos welke daar aan zit ben ik het vacuum gaan meten op de aansluiting van de vacuumdoos. Hier kwam -0.5 bar op te staan.
Dit terwijl de vacuüm pomp -1 bar wist te genereren.
Bij het turbo magneet ventiel bleek ik dezelfde waardes te meten. Ingaand (aansluiting vanaf de vacuumpomp) bleek ik -1 bar te meten en uitgaand -0.5 bar.
Turbo magneet ventiel vervangen en het vermogen was weer terug
Na het openen van dit turbo machneet ventiel bleek het membraan ingescheurd te zijn. Dit is ook de reden dat hij elektrisch geen fouten heeft gezien.
Uitgelezen met
Kts
Foutcodes
P 2458
Downloads (2)
- membraam-vacuumklep.jpg
- vacuumklep.png
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen