Gepost: 09-06-2017 14:21
Lid sinds: 01-02-2015
28 bijdragen
Beste,
Wij hebben hier in de werkplaats een Ford Focus ST 2.5 Turbo. Bij deze auto waren de nokkenas keeringen lek (schijnt een kwaaltje te zijn). Deze hebben we toen samen met de distributieriem / waterpomp/ spanrollen en multiriem vervangen. Dit allemaal gedaan met speciaal gereedschap.
Na het vervangen liep de motor goed. Na het proefrijden ging het MIL lampje aan en liep de motor ietsje onrustig. De motor levert, ondanks dat het lampje aan is, voldoende vermogen.
De foutcode die erin staat is. P0017 Nokkenas-/krukas-positie bank 1 sensor B verhouding onplausibel.
Na dit lampje hebben we de distributie nogmaals losgehaald, speciaal gereedschap gebruikt. Nokkenasverstellers losgehaald. Timing gecontroleerd. Na dit alles komt de fout wederom terug.
De nokkenassensoren gewisseld, geen verschil.
Nokkenasimpulswieltjes (achterop de nokkenas) gecontroleerd op beschadigingen, geen beschadigingen.
Bij de Ford de montagehandleiding opgevraagd en de distributie precies volgens de handleiding gemonteerd. Na dit alles weer foutcode P0017.
Zie ik iets over het hoofd? Heeft een van jullie hier ervaring mee??
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Bart
Gemeten
Distributieriem 3x losgehad en opnieuw gemonteerd.
Nokkenassensoren uitgewisseld.
Nokkenasactuatoren gecontroleerd / gereinigd.
Nokkenasverstellers optisch gecontroleerd.
Uitgelezen met
Hella Gutmann
Foutcodes
P0017 Nokkenas-/krukas-positie bank 1 sensor B verhouding onplausibel.
Downloads (3)
- procedure-ford-focus-st.pdf
- procedure-ford-focus-st1.pdf
- procedure-ford-focus-st2.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken