Gepost: 02-02-2016 11:17
Martijn83
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 27-05-2008
981 bijdragen
Wie kan mij helpen aan de juiste procedure om de brandstof pomp op tijd te zetten van deze ford mondeo diesel uit april 2005 ( poolse auto).
2.0tdci 85 kw . wfowxxgbbw4y71505
Na demontage cilinder kop vanwege gebroken klep veer is de timing van de hoge druk brandstof pomp vergaan.
Autodata en andere programma`s geven aan dat er koper kleurige schakels op de ketting moeten zitten en deze op de nokkenassen en op de brandstof pomp moeten kloppen.
Alleen je raadt het al die zijn inmiddels niet meer aanwezig.
Nokkenassen en krukas is geborgd met gereedschap en het pomp tandwiel op de brandstof omp ook. Maar dan kan hij nog op verschillende plekken staan.
Wie weet er hoeveel schakels er tussen de inlaat nokkenas en het brandstofpomp merkteken zou moeten staan.
anders zit ik vast aan een nieuwe ketting.
Alvast bedankt Mvg Martijn
Gemeten
met spec gereedschap op tijd gezet.
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Bijgewerkt door Joram op 03-02-2016 10:11
Downloads (2)
- img_6061.jpg
- img_6062.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen