Gepost: 18-02-2023 13:05
Autototaal
Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel
Lid sinds: 21-11-2007
1189 bijdragen
Collega's,
Het gaat bij deze vraag niet zozeer om de diagnose (wat natuurlijk ook mag), maar meer om jullie ervaring bij dit type motor (2.0 TDCI) en lucht in het brandstofsysteem.
Deze auto ging soms inhouden bij 110 km in de zesde versnelling. Wij hebben de verstuivers laten testen en deze waren niet goed. Daarop hebben wij het brandstoffilter, de o-ringen van de retourleiding en de verstuivers vervangen. Verstuivers gecodeerd (cilinder 1 aan de bakzijde). Het inhouden is er uit, alleen na een nacht stilstaan komt er lucht in het systeem en moet de klant veel te lang rondstarten voordat de auto aanslaat.
Uiteraard hebben we alles weer gecontroleerd. Er is geen lekkage zichtbaar, maar op één of andere manier blijft er lucht in het systeem komen na een dag. We hebben de verstuivers weer losgehaald en laten testen. Geen afwijkingen volgens de leverancier. Nogmaals het brandstoffilter vervangen. Het probleem blijft. Is er een veel voorkomend iets wat wij over het hoofd zien?
Gemeten
Brandstof druk (hoge druk)
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
Geen foutcodes
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken