Gepost: 10-06-2023 16:23
pieterkedevries
Docent
autobedrijf Bert de Vries
Anders/Overig
Lid sinds: 27-11-2017
4 bijdragen
Beste forumleden, ik kamp met een probleem waar ik niet meer uitkom. Ik heb een ford transit staan waar het originele roetfilter inwendig was gesmolten door een lekke verstuiver in de uitlaat. Na dit alles te vervangen hebben door een Bosal roetfilter en nieuwe verstuiver + drukverschil sensor is het nieuwe probleem ontstaan. Na 15 min rijden gaat de bus al een regeneratie starten. Deze rond hij keurig af maar 15 min verder zit het roetfilter volgens de berekende waarde alweer op 80%. Na alles gecontroleerd te hebben was toch het vermoeden dat het huidige roetfilter geen goede doorstroming had. Met de leverancier overlegt en een nieuwe (ander merk) roetfilter mee laten komen. Roetfilter gemonteerd en nog steeds exact het zelfde probleem. Stationair is het druk verschil ongeveer 35mBar en met vol accelereren loopt hij soms op naar 400mBar. Als de motor koud is zijn de drukverschillen iets lager maar naarmate er temperatuur in komt loopt dit weer op. Er zijn geen foutcodes aanwezig. Heeft iemand nog tips? Mijn vermoeden gaat nog steeds naar dat het huidige roetfilter (aftermarket) ook geen goede doorstroming heeft.
Uitgelezen met
Bosch Kts
Foutcodes
Geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken