Ford blijft om de 10 kilometer regeneren.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Transit
Type
Transit
Uitvoering
310 2.2 TDCI L2H1LDC
Bouwjaar
2014
Brandstof
Diesel
Reacties
13
Bekeken
880
Gepost: 10-06-2023 16:23
Professional

pieterkedevries

Docent
autobedrijf Bert de Vries
Anders/Overig

Lid sinds: 27-11-2017
4 bijdragen

Beste forumleden, ik kamp met een probleem waar ik niet meer uitkom. Ik heb een ford transit staan waar het originele roetfilter inwendig was gesmolten door een lekke verstuiver in de uitlaat. Na dit alles te vervangen hebben door een Bosal roetfilter en nieuwe verstuiver + drukverschil sensor is het nieuwe probleem ontstaan. Na 15 min rijden gaat de bus al een regeneratie starten. Deze rond hij keurig af maar 15 min verder zit het roetfilter volgens de berekende waarde alweer op 80%. Na alles gecontroleerd te hebben was toch het vermoeden dat het huidige roetfilter geen goede doorstroming had. Met de leverancier overlegt en een nieuwe (ander merk) roetfilter mee laten komen. Roetfilter gemonteerd en nog steeds exact het zelfde probleem. Stationair is het druk verschil ongeveer 35mBar en met vol accelereren loopt hij soms op naar 400mBar. Als de motor koud is zijn de drukverschillen iets lager maar naarmate er temperatuur in komt loopt dit weer op. Er zijn geen foutcodes aanwezig. Heeft iemand nog tips? Mijn vermoeden gaat nog steeds naar dat het huidige roetfilter (aftermarket) ook geen goede doorstroming heeft. 

Uitgelezen met

Bosch Kts

Foutcodes

Geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken