Gepost: 04-07-2012 18:46
MB86
1e autotechnicus
Universeel
Lid sinds: 30-03-2011
17 bijdragen
wij hebben hier een Ford Transit 2.0 Tdci staan die wanneer je 130 km/u rij en doorga met optrekken in noodloop valt, de auto heeft 250.000 km op de teller staan.
De injectoren zijn vorig jaar al vervangen en de retourmeting is nu netjes gelijk. Het brandstoffilter is vervangen en de regelsolenoïde op de pomp ook.
De common rail is ook al vervangen (met de sensor erop). maar dit hielp niet.
We hebben het de leidingen bij het brandstoffilterhuis direct doorverbonden, dit maakt ook niets uit.
Als we terugkomen van de proefrit is ook telkens het brandstoffilter bijna leeg!
Alle leidingen zijn doorgeblazen en de brandstoftank is er onder vandaan geweest, hier zat een klein beetje slijpsel in.
De foutcodes die erin springen zijn P0251 Brandstofdrukregelventiel, funktioneringsstoring
en P1211 Raildruk buiten bereik.
stationair is de raildruk 23 Mpa.
kortom er is al veel gedaan maar helaas nog zonder resultaat.
wij denken aan de Hogedrukpomp, maar vinden het "raar" dat het brandstoffilter leegstaat
kan iemand dit verklaren?
hebben jullie nog een suggestie?
Gemeten
Brandstofretour = ok
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P0251, P1211
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen