Gepost: 06-05-2020 09:42
Lid sinds: 29-01-2008
55 bijdragen
We hebben een Ford Transit Custom met een terugkerende foutcode P244C:00-28 (katalysatortemperatuur te laag tijdens regeneratie cilinderrij 1)
Deze auto kwam een maand geleden binnen met de storing dat het roetfilter verstopt zit. met de klant overlegt om deze te vernieuwen (voor de tweede keer al! eerste keer was bij 76000 kilometer, de klant rijdt zeer korte afstanden)
We hebben alles vernieuwd deze keer, hieronder de lijst met onderdelen:
1940310 klep brandstofpomp vijfde verstuiver
1775119 brandstofpomp vijfde verstuiver
1934532 katalysator/roetfilter
1792122 uitlaatgas temperatuursensor
1496243 uitlaatgas temperatuursensor
1381181 sensor katalysator
1876829 sensor drukverschil
GE122 gloeibougie
KX387D brandstoffilter
LX20651 luchtfilter
703784340 egr klep
Een hele waslijst dus.
Helaas komt er telkens de foutcode P211C terug.
We hebben de nieuwe vijfde verstuiver er uit gehaald, deze was zeiknat. Wat ik heel vreemd vind. Gloeispiraal van de vijfde verstuiver getest, maar werkt ook. Ik vermoed dat de vijfde verstuiver te veel inspuit en daardoor de katalysator/roetfilter niet op de juiste temperatuur komt
Ook hebben wij de PCM op het binnenscherm gedemonteerd en bekeken of de bedrading en stekkers goed waren.
Graag jullie antwoorden
Gemeten
Temperaturen
Uitgelezen met
Autel MS906TS
Foutcodes
P244C:00-28
Downloads (2)
- img-20200506-wa0001.jpg
- img-20200506-wa0003.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen