voorwaarde om regeneratie roetfilter op te starten en wat betekenen afkortingen ivm nox

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Transit
Type
Transit
Uitvoering
-
Bouwjaar
2014
Brandstof
Diesel
Reacties
17
Bekeken
1815
Gepost: 28-02-2023 18:05
Professional

CHRIS1305

Lid sinds: 12-02-2009
125 bijdragen

goedemiddag 

 

we zijn al een tijdje bezich met een ford transit 2.2 diesel waarvan het roetfilter steeds dicht gaat zitten en het regeneratie proces bijna nooit vanzelf opstart  .uitlaat gas themperetuur blijft meestal maar op 280 graden staan +-  .regenereren  kun je ook niet opstarten met de test kast 

we willen graag weten wat de  voorwaarde is waar de auto aan moet voldoen  om dit op starten het regeneren .we kunnen dit zo nergens terug vinden .

en wat beteken waardes die je uitlees met algemene obd  ivm nox . dat dit buiten de waarde is of juist niet binnen de waarde is  wat betekeken  de afkortingen hoe moeten we dit lezen  .zie foto,s in de bijlage 

we hebben al diverse onderdelen vervangen roetfilter. zat verstopt en was 2e keer gescheurd  + turbo . stuk gelopen door tegen druk . sgr kat laten reinigen zat vol met roet  . 5e injector zat verstopt . 4 verstuivers  vervangen 2 waren er stuk en 2 slecht . gloeibougie 1e cilinder was stuk . we hebben druk sensor uitlaat vervangen .we twijvelde over de werking . we hebben thermostaat vervangen ivm koelvloeistof temperatuur was eerst 78 graden na vervangen 83 graden . dit zou minimaal 80 graden moeten zijn om het regeneratie proces op te starten . adbleu injector vervangen was erg vervuild . we hebben lucht filter en filter boven op luchtfilter huis vervangen waren heel erg vuil .. nieuwste software op motor ecu gezet 

de klant rijdt veel klein stukje in de stad 5 of 8 kilometer en dan stopt hij weer is lood gieter .soms wel 8 a 10 x per dag  . komt ook wel op 80 kilometer wegen rijdt dan 20 kilometer achter elkaar . komt soms ook klein stukje op de snel weg  . maar na 400 a 500 kilometer zit het roetfilter weer dicht en komt hij weer met een brandend lampje . als je dan gaat rijden op de snelweg  gaat het roetfilter  regenereren . als je fout code wist en je start de auto dan is hij meestal gelijk weer terug 

we hebben met deeltjes teller gemeten was eerst te hoog is nu  nul deeltje na vervangen verstuivers en gescheurd roetfilter 

het lijkt elke keer goed te zijn tot we de auto aan de klant mee geven en dan een aantal dagen later brandt het lampje weer en staat de auto in nood loop trekt slecht enz 

gr Chris 

 

 

 

Uitgelezen met

snap on

Foutcodes

p246c-00+p2463-00

Downloads (2)

  • 20230210_140341.jpg
  • 20230210_140431.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken