Gepost: 29-12-2021 08:44
JanHuybs
Zaakvoerder
Auto's Bart Huybs nv
Anders/Overig
Lid sinds: 17-11-2015
82 bijdragen
Betreffende
WF0EXXTTGEFM22385
6/1/2016 - 90948 KM
350E - RWD - Dubbellucht
Dubbele accu set-up
Na een tweetal minuten valt steeds de constante voeding in deze wagen weg. Dus concreet heb ik dan op de "high current battery junction box" NERGENS 12V. Bij een contactschakeling weer wel. Wanneer de motor draait, heb ik dit probleem niet.
Volgens wat ik in de schema's kan vinden zit er in de BCM een "battery saver relay (non-servicable)" en zit er in de BJB een "auxilary battery relay". Het schema is me echter geen 100% duidelijk.
Mij lijkt het dat de battery saver relay wel voor mijn storing kan zorgen, maar ik zie niet meteen hoe alle voedingen dan kunnen wegvallen ? Want ik zie in het schema nergens een mogelijk punt tot onderbreking tussen de accu's en het begin van de BJB. Ik zou kunnen geloven/begrijpen dat er intern in die BJB geschakeld wordt, maar op de ingaande pinnen meet ik ook niets.
Tot ik het contact schakel, dan wel ... Ik heb dus bijvoorbeeld geen permanent radio-geheugen, geen voeding op de OBD, ... Alles werkt met contact aan, maar het valt dus weg.
Iemand een idee ?
Bedankt
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen