Gepost: 21-11-2023 17:04
Camaro
Eigenaar/Monteur/Verkoper
Custom car center
Universeel
Lid sinds: 30-06-2016
326 bijdragen
Goedemiddag,
Helaas weer een ford met verstuiver problemen (vermoedelijk)
deze hebben wij 3 jaar geleden 4 stuks nieuw gemonteerd.
(verstuivercorrectie waardes ingeleerd en adaptiewaarde gereset) nu 60.000 km later is de bus stilgevallen
loopt zeer slecht (lijkt op 2 cilinders) en reageerd niet op het gas) er stonden wat foutcodes in
Cilinder 3 gloeibougie onderbroken
Sensor circuit gloeibougie
Turbo te lage vuldruk
lage spanning in regelventilator
besloten verstuivers te demonteren en laten testen. alle 4 goed alleen de weerstand van alle 4 de spoelen in de verstuivers waren niet goed. besloten 4 nieuwe verstuivers.
verstuivers gemonteerd en gelijk weer ingeleerd. dynamo laad netjes 14.6 volt dus dat is niet heel gek en kan geen piekspanning veroorzaakt hebben ? met lopende motor ook nog even leidingwartels los gedraaid voor eventuele lucht voor de verstuivers er uit te laten. lijkt op elke cilinder het zelfde te reageren.
echter loopt de bus nog steeds erg beroerd. hij rookt ook grijs en stinkt naar diesel. start wel gewoon makkelijk.
leidingdruk is gelijk aan gevraagde waarde volgens de livedata.
ik vermoed toch een ecu of kabelboom dingetje ?
of wellicht toch motorschade ? ondanks dat de motor gezond klinkt. misschien toch nog even compressie meten / endoscopie doen.
iemand hier ervaring mee of met piekspanningen bij een transit van 2012 ?
Gemeten
Verstuivers laten testen.
Uitgelezen met
Launch
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken