Gepost: 01-05-2010 18:04
peterslot
Directeur / eigenaar
abc auto`s
Universeel
Lid sinds: 01-12-2008
3477 bijdragen
vandaag een civic van 1985 1,3 ( ev2 motor met 71pk ) op de brug gehad met 70000 km op de teller
waarvan de onsteking niet op het juiste ontstekingstijdstip af te stellen is.
ik heb de onsteking er af gehaald om te kijken of ik hem een tandje kan verdraaien maar helaas is dit een nokje die in een uitsparing valt
nu kan je hem wel verdraaien maar zelfs op de maximale aanslag waarmee de de verdeler vast zet kom je nog 10 tot 15 graden te kort om hem op het juiste tijdstip te krijgen
het is nu 30 graden voorontsteking ( vacuumslang los)
nu kan ik wel het gat opruimen om het toch goed te krijgen maar dat is niet de bedoeling
ik heb hem gestart met de 2 boutjes eruit en hem op het juiste tijdstip gedraaid
en hij loopt dan perfect
nu liep de auto toch al heel netjes maar wil hem toch op het juiste tijdstip krijgen zoals het beschreven staat in de autodata
tussen de nokkenas en de verdeler zit nog een brandstofopvoerpomp
zou hierin een mogelijkheid zijn om het te kunnen verstellen ???
kijk ik kan de boel wel los maken maar het zou mooi zijn als jullie me misschien verder kunnen helpen
eventueel maak ik er nog even een foto van zodat jullie kunnen zien over welke motor het gaat etc etc
alvast bedankt
mvg
peter slot
abc auto`s
lienden
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen