Gepost: 09-08-2016 17:32
HandigeHarie
Technische specialist
Auto service Tiel
Universeel
Lid sinds: 22-10-2015
62 bijdragen
Deze Cr-v Automaat trilt bij rustig rijden tussen de 30 en 50 kilometer per uur.
De trilling ontstaat wanneer de automaat bak opschakelt naar de hoogste versnelling.
Het motor toerental zakt dan van 1700 t/m naar 1500 t/m. Volgens mij is dat het moment wanneer de koppelomvormer in de lock-up gaat.
Geef je normaal gas dan verdwijnt de trilling meteen en komt het niet meer terug op hogere snelheid.
De klant is een bijzonder rustige rijder en rijd veel korte afstanden bij lagen snelheid. Je moet dus ook een beetje je best doen om de trilling op te wekken. Maar als je het eenmaal weet is het wel hinderlijk.
Op dit moment heb ik het volgende gedaan maar nog zonder resultaat.
Wielen gebalanceerd/banden gecontroleerd op hoogte slag of onrondheid.
Transmissie olie vervangen.
Achter Dif olie vervangen.
Aandrijfas naar achter dif verwijdert.
Binnenste homokineet rechts en links gedemonteerd en op beschadigingen gecontroleerd.
Motor en dif steunen gecontroleerd en spanningsvrij gemaakt.
Banden gemonteerd met minder dan een MM verschil met de voorbanden ivm omtrek verschil.
Remmen (trommels achter in de schijf) gecontroleerd op vast zitten aanlopen.
Tot op heden heb ik nog niet de juiste tip of advies gekregen van de collega's om mij heen, waaronder een merk dealer.
Zelf denk ik aan een probleem in de koppelomvormer. Maar voordat ik daar aan begin wil ik dit probleem toch nog even bij jullie voorleggen.
Gemeten
nvt
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken