Gepost: 23-07-2010 21:53
Lid sinds: 26-11-2007
8 bijdragen
Hallo,
Ik heb een H200 2.5D in de werkplaats staan welke al een tijdje een slechte koppeling had. Als ik het pedaal helemaal intrap en er dan nog wat harder op ga staan komt de koppeling net vrij. De gaffel maakte naar mijn idee een behoorlijke slag, dus daarmee sloot ik de bediening als eerste uit. Ik heb het volgende al vervangen:
- Koppelingsplaat, drukgroep, lager (merk LUK, voor type M5ZR1 versnellingsbak)
- bovenste en onderste koppelingscilinder
- cilindervormig potje op de v-bak
Het valt me op als ik het koppelingspedaal intrap, iets tussen de gaffel en koppelingshuis stop, het pedaal omhoog trek en nog een keer pomp dat hij dan wel voldoende slag maakt en goed vrijkomt. Eenmaal een keer losgelaten is het weer als vanouds slecht.
Ik heb al kleine stukjes voor en achteruit gereden op het terrein, maar ben er nog niet de weg mee op geweest.
Ik heb hier gelezen dat het koppelingspedaal van een H100 afgesteld kan worden. Is dit ook zo bij een H200?
Nog een opmerking: als ik het koppelingspedaal bijna voor de helft heb ingetrapt, komt er pas beweging in de onderste cilinder. Als ik onder de slang dichtknijp is het pedaal direct 100% hard, hetgeen niet op een lekkage/lucht duidt in de bovenste cilinder. Idem voor de onderste cilinder, welke ik niet kan terugdrukken als ik de flexibele leiding dichtknijp, wat wel kan als ik de leiding niet dichtknijp.
Iemand een suggestie?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen