Gepost: 13-06-2008 13:24
Lid sinds: 23-11-2007
3 bijdragen
Na inbouw in de NEUS van de auto (i-30, 1.6) van een nieuwe (2e!! set) van (4) parkeer sensoren (met led en piep indicatie, van 39,=) van de firma Conrad bleef bij " motor uit" weer alles netjes werken.... tenminste, als je de cpu van het setje niet te dicht in de buurt van de accu en zekeringkastje monteerde....!!! anders piepte en flikkerde alles eigengereid en ongecontroleerd.....
((Ter info: Het setje word verkocht als ACHTER uitrij parkeer hulp)) ((maakt het wat uit???))
Daarna kwam ik tot de ontdekking dat er weer allerlei foute uitlezing en pieperij onstond als je met de auto de weg opgaat, en de sensoren aktief staan (met schakelaar aan of uit te zetten )
De oplossing van dat 2e probleem bleek (na spanningen meten) een stevige weerstand te moeten zijn....Het bleek namelijk, dat als de auto liep, de laadspanning op 14,2Volt komt en daar kon de "cpu" van de parkeersensoren niet tegen... na tussenzetten van een weerstand die de spanning voor de "cpu" terugbracht op 11.3Volt, bleek het eindelijk wel goed te werken, tenminste... bij parkeer snelheid !
Onderweg op de autoweg / snelweg etc. moet je hem echt niet activeren, want dan doet hij weer van alles met piep en gekleurde ledjes....
of dat nu komt door de winddruk op de censoren? affijn, bij het parkeren kan ik de auto nu op minder dan 30cm van de muur zetten, en dat was de opzet!
Herkent iemand dit probleem, of heeft iemand dit probleem al eens aan de hand gehad?? Of heeft iemand er een passende uitleg bij?
Ik hoor het graag!, het was voor mij een hele puzzel voor het gepiept was....(;-))
Vriendelijke groet, Richard.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken