Pass Thru J2534 Hyundai

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Hyundai
Merk
Hyundai
Model
i30
Type
i30
Uitvoering
-
Bouwjaar
2018/
Brandstof
Diesel
Reacties
10
Bekeken
1029
Gepost: 27-02-2018 17:01
Professional

JanHuybs

Zaakvoerder
Auto's Bart Huybs nv
Anders/Overig

Lid sinds: 17-11-2015
82 bijdragen

Beste collega's

Heeft er iemand van jullie al ervaring met PassThru bij Hyundai ? Ik heb hier een nieuwe I30 van enkele maanden oud waar ik een SW-update wil doen m.b.t. het AEB systeem dat de frontcamera in de voorruit gebruikt.

Nu wil het eigenlijk niet over het probleem hebben, maar over Pass Thru gebeuren bij Hyundai. Mij lijkt het redelijk eenvoudig: ik heb de applicatie gedownload en met een geldig abonnement kan ik communiceren met de auto.

Zijn er specialisten en/of ervaringsdeskundigen onder jullie die mij specifieke tips kunnen geven bij Hyundai ? Of maak ik me zorgen om niets en is Hyundai, zoals de meeste Aziaten, gemakkelijk in dit soort zaken ?

Ik stel de vraag nu, maar de auto komt pas volgende week in de werkplaats. Omdat deze wagen parallel ingevoerd is (grijze import zoals men dat in Nederland noemt) wil ik niet meteen naar de dealer stappen, ookal is het nog garantie. Ik wil eerst een update en een camerakalibratie doen.

Alvast bedankt

PS:

Voor de geïnteresseerden:

Bij regenweer en/of vriestemperaturen, geeft het AEB een melding "camera blocked". Geen systeemfout, maar een bewuste uitschakeling omdat de camera niets ziet. Dit zou mijn inziens niet mogen bij regen of ijzel, want de camera wordt netjes proper gemaakt door de ruitenwissers. Even Googlen leerde mij dat dit een probleem is waar veel Hyundai-rijders (en dan vooral die van de nieuwste I30) over klagen.

Gemeten

Niets

Uitgelezen met

JBOX2

Foutcodes

Geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken