Gepost: 02-11-2015 17:56
Lid sinds: 05-10-2015
7 bijdragen
Ik heb onlangs een gebruikte motor in een Hyundai Santa Fé gebouwd compleet met brandstofsysteem en nieuwe turbo. Aanvankelijk kon ik geen gas geven, en had ik de foutcodes P0190 en P1180. gelukkig bleek de code P0190 te wijten te zijn aan een slechte stekker, en er kon weer gas gegeven worden. De motor heeft een hele tijd stationair gedraaid en tussentijds gas geven ging ook. Voor dat ik werkelijk ging rijden had de auto geen DTC's meer. Maar na een paar honderd meter gereden te hebben viel de auto in noodloop en begon flink te roken. Vervolgens bleef P1180 over.
Vervolgens de foutopsporingsprocedure van de Bosch KTS gestart, en de voedingsspanning van de raildruk regelaar was in orde. Helaas hebben wij geen scoop op de KTS om het signaal te controleren, maar grafisch in de parameterfunctie leek het signaal in orde te zijn. Dus gemakshalve de oude raidrukregelaar over geschroefd, DTC's gewist en gaan rijden. Nu leek het beter te gaan, maar na 1,5 km viel de auto weer terug in noodloop. Echter deze keer geen DTC.... Mijn vermoeden is dat het toch ergens met die code P1180 te maken moet hebben, maar nu komt de foutcode niet meteen terug. Ondertussen een paar keer geprobeerd te rijden, en uiteindelijk kwam P1180 als enige weer terug. Iemand een idee?
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
p1180 raildrukregelaar eindtrap fout
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken