Gepost: 15-04-2025 13:22
HTS
Chef werkplaats
Autovakmeester HTS Goirle
Universeel
Lid sinds: 15-02-2016
130 bijdragen
Heren,
Ik heb hier van een collega bedrijf een Jeep Renegate in de werkplaats. (Renegate staat niet in de lijst met modellen, daarom ook niet ingevuld hierboven)
Het gaat om een ingevoerde auto, dus nog geen kenteken.
Daar heeft zijn monteur de koppakking van vervangen, incl alle bijbehordende delen zoals de distributie.
Na deze reparatie slaat de auto niet meer aan, heeft hij ook geen compressie meer. Hij heeft zelf de timing al 2x nagekeken en verzekerd me dat dat klopt, bij deze types is dat ook gewoon met blokkeer gereedschap, dus ga ik daar dan wel vanuit.
ook heeft de auto verschillende foutcodes, namelijk:
-p1523 intake cam sensor signal
-p2172 intake leak
-p2ab8 wastegate
-p012d inlet turbo charger pressure low
-p1524 oil pressure low
-p0113 intake temp sensor
nou weet ik dat er types zijn waarbij dat de nok en kruk ingeleerd dient te worden na een reparatie hieraan, maar als ik het zelf probeer en via jifeline probeer krijg ik zodra het inleren zou moeten gebeuren een communicatiestoring. waardoor het niet lukt.
er is al gecontroleerd of er olie aankomt bovenin de kop, dat krijgt hij.
heeft iemand hier ervaring mee? ik weet dat van die turbos de wastegate assen uitslijten (net bij een andere toevallig vervangen) maar toen liep de motor nog wel.
Gemeten
/
Uitgelezen met
Maxisys elite (autel)
Foutcodes
zie tekst
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken