Gepost: 06-10-2015 20:52
Lid sinds: 29-01-2009
11623 bijdragen
Vandaag een vertegenwoordiger langs gehad, met een Kia Optima 1.7 CRDI als lease auto.Kwamen even aan de praat, over hoe de Kia beviel en hij vertelde het volgende.Motor verbruikte echter al vrij snel ongeveer gemiddeld een liter koelvloeistof per week, maar de dealer vond dit géén probleem. Uiteindelijk is na een jaar de cilinderkop vervormd/koppakking er tussen uit geknald en onder garantie een nwe motor gemonteerd door Kia dealer.Inmiddels verbruikte ook deze nwe motor na verloop van tijd weer koelvloeistof en is ook deze kop er af geweest en deze was weer vervormd.Wat opvallend was, dat de kopbouten muurvast zaten en er zelfs gereedschap sneuvelde. Wachten is nu op een nwe motor, maar volgens dealer zijn er géén complete blokken meer beschikbaar.Weet zo niet, waarom ze dan voor een compleet blok kiezen, misschien onderblok ook vervormd oid.Eerst lag het aan de rijstijl van de bestuurder,maar ze zijn er volgens hem, bij Kia achter gekomen, dat er net iets te lange kopbouten zijn gebruikt, waardoor de kop dus onvoldoende op spanning komt na montage.Ben benieuwd of collega's hier bekend mee zijn cq ook meerdere malen koppakking/cil.kop problemen hebben gehad bij dit type motor, de D4FD, bij lage km standen.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken