Verwijderen cylinderkop

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
Klassiekers
Model
Truimph
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1979/6
Brandstof
Benzine
Reacties
48
Bekeken
11796
Gepost: 13-11-2011 21:58
Professional

RobertStier

Technisch manager (gepensioneerd)

Lid sinds: 21-03-2010
33 bijdragen

Over het algemeen genomen is het afnemen van de cylinderkop geen moeilijke activiteit.

Zo niet in het geval met mijn TR7 motor.

Ik krijg met geen mogelijkheid de 5 tapeinden losgedraaid. Ook niet met de lucht tool in combinatie met de 'twee moeren' methode. Ik heb het middelste tapeind afgebroken waarbij ik de moer had vast gelast. 

Kennelijk zitten de tapeinden vastgeroest in het gietijzeren blok en de aluminium kop.

Kan een van u mij adviseren wat te doen?

 

 

Gemeten

NVT

Uitgelezen met

NVT

Foutcodes

NVT

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.