Gepost: 15-06-2011 22:04
Tjaverken
mecanicien
Anders/Overig
Lid sinds: 18-05-2011
7 bijdragen
beste,
onlangs een land rover defender model 2011 bij ons in de werkplaats gehad, hierin diende er een semi-automatische koppeling te worden ingebouwd (tc-systems.nl)
nu kreeg ik van de leverancier(tc systems) een informatie fiche meegeleverd waarop er beschreven stond waar je toerental kon afnemen. namelijk in het motorcompartiment aan de ecu stekker. Wanneer ik dit deed starte de wagen gewoonweg niet meer, gebeld en ja ze wisten er ook geen raad mee...
ok heb dan zelf maar verder gezocht en signaal aan de nokkenas proberen nemen, maar dit gaf me geen mooi signaal op de oscilloscoop, dan maar geprobeerd om het signaal achter de wijzerplaten vandaan te nemen, maar dit gaf storing op de wijzerplaat waardoor deze begon te dansen, dit met weerstanden proberen wegwerken maar zonder resultaat.
terug naar de ecu dus, hier ook geprobeerd met diode waarmee ik dacht dat hij het afnemen van het signaal niet ging kunnen gewaarworden maar helaas de 0.7V die de diode doorlaat was nog teveel...
dan maar naar canbus interface gezocht bij onze gebruikelijke leverancier (SPAL automotive) maar deze hebben de canbus interfaces niet voor de defender en kleurcodes kwamen niet overeen met ford (motor)
uiteindelijk wel mooi signaal gevonden aan alternator zelf, maar deze heeft geen W contact dus heb ik er maar stukje uit de plastic gehaald en eraan gesoldeerd. systeem werkt fantastisch, maar klant stond al na 2 weken terug bij ons kabel was losgekomen. Wat vrij logisch is want deze hecht niet voor 100% (materiaal valt niet goed te solderen)
iemand hier een oplossing voor?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken