Gepost: 10-02-2018 09:12
jerilo
Directeur / eigenaar
JWA Autoservice
Universeel
Lid sinds: 29-12-2007
370 bijdragen
Heren, Bij deze Defender heb ik slapeloze nachten. Het probleem is dat de motor afslaat als je terug wilt schakelen bij bijvoorbeeld een rotonde. Je gaat van het gas schakelt terug en voordat je het in de gaten hebt is de motor afgeslagen. Daarna duurt het gewoon ongeveer 10 minuten voordat deze weer aanslaat.
Het volgende hebben we al gedaan.
- voedingen en massa's ECU gecontroleer.
- alle relais vervangen omdat deze allemaal doorgebrand waren.
- Brandplaatje's vervangen van de injectoren
- Gelijk de kabel van de injectoren mee vervangen omdat hierin al olie begon te verzamelen. Stekker op ECU is droog.
- Nieuwe brandstoffilter gemonteerd.
- Nieuwe brandstofdrukregelaar ivm lekkage.
We hebben de brandstofdruk gemeten aan de aanvoer op de kop deze schommelt bij ons tussen de 5 en 5,5 bar.
Ik heb gelezen dat dit max 4 bar moet zijn. Maar sommigen zeggen dat het 5,2 bar moet zijn.
Wie kan mij dit bevestigen?? De pomp maakt ook enorm veel leven.
Helaas kunnen we deze niet uitlezen. Heb verschillende testers geprobeerd maar we komen er niet in.
Als de auto in de werkplaats staat en bij stilstaand geven we een paar keer flink gas dan gaat het storingslampje branden en valt de motor stil. Is dit een normaal verschijnsel voor beveiliging van de motor of hoort dit ook niet? Ook hierna duurt het weer even voordat de motor daarna weer aanslaat.
Jeroen
Gemeten
Brandstofdruk 5 - 5,5 bar
voedingen en massa's.
Uitgelezen met
Actia, WoW, Autel
Foutcodes
weet niet
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken