Communicatie fouten....

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Land Rover
Merk
Land Rover
Model
Discovery
Type
Discovery 3
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
568
Gepost: 08-08-2019 10:31
Professional

Timmerklits

Zaakvoerder
Timmermans Powerbox Tuning
Universeel

Lid sinds: 26-05-2011
97 bijdragen

Hallo,

Ik heb hier weer een disco3 binnen, dezelfde als mijn vorige vraag waar er een probleem was met de sensor bovenop de versnellingsbak voor de positie van de schakelhendel xy...

 

Nu had deze weer problemen, en het leek telkens te komen als ze de aanhanger gebruikte, na een km of twee, of soms al dadelijk hadden ze het gele en daarna het rode lampje van de luchtophanging op het dashboard met als gevolg dat dit ook niet meer geregeld kon worden, en melding op dash dat je niet sneller dan 50 mag rijden, maar na opnieuw starten is het weer weg en zijn er geen problemen meer.

Dit kwam meer voor dus heb ik even wat gezocht. Alles werkte, maar toch soms kwam deze fout C1A13-64, bij het ontluchten van het kanaal stijgt de druk niet...

Door deze fout heb ik toch uiteindelijk de hele compressor unit vervangen, en dit was wel nodig want het duurde niet meer lang of alles lag eronderuit.

Voorlopig is deze fout niet meer teruggekomen heb toch al 120 km gereden, aanhager ook al eens aangehangen.

Ze geven ook op dat je een software update moet doen voor de compressor als je een nieuwe plaats, iemand een idee of dit echt moet, ik heb al gevonden dat de druk blijkbaar wat lager is na de update om de compressor te sparen vermoed ik.

 

Maar in de instrumentengroep komen telkens nog communicatie fouten naar boven, als ik alles wis en rij ermee en leg de motor niet stil, is er geen foutcode, zet ik dan het contact op dan heb je foutcode U0159-87 (communicatie met achteruitrijbeveiliging weggevallen), en na een aantal herstarts heb ik U0132-87 (communicatie rijhoogte weggevallen) en U0010-88 (can communicatie mediumsnelheidsbus).

In de rijhoogte module zit geen fout to nu toe

Dit gebeurt blijkbaar enkel bij contact opzetten, nooit bij draaiende motor of bij het rijden.

 

Enig idee wat dit nog kan zijn,

 

Uitgelezen met

auto maxidiag

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.