Gepost: 05-11-2014 10:17
motomedic
Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel
Lid sinds: 17-02-2013
1003 bijdragen
Start slecht na meer dan een uur stilstaan. Moet dan in 2 keer gestart worden (bij doorstarten in 1 keer slaat ie niet aan). Draait daarna nog enkele seconden sputterend, grijze rook. Brandstofpomp jankt tijdens de eerste 10 seconden op contact. Voor ik verder ga met checks ivm de usual suspects die deze fenomenen geven bij deze motor (brandstofpomp, filterhuis, brandplaatjes en O-ringen van de unitinjectoren) wil ik de starter/accu uitsluiten ivm een potentieel te hoge startstroom en dito spanningsval.
Ik meet bijna 950 A piekstartstroom en een accuspanning van slechts 7.67V bij het begin van de start. Zie ppt screenshot. De spanningsval en stroom lijkt me aan de hoge kant en zou problematisch kunnen zijn, maar ik heb geen referentiewaarden en weet het dus niet. Heeft iemand een idee of deze curves normaal zijn voor een Td5?
Gemeten
Spanning en stroomverbruik tijdens starten met picoscope
Uitgelezen met
Texa TXC
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen