scheur of beschadiging in cilinderkop

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Land Rover
Merk
Land Rover
Model
Freelander
Type
Freelander
Uitvoering
-
Bouwjaar
1999
Reacties
2
Bekeken
4893
Gepost: 16-05-2005 11:42
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik heb een cilinderkop van een Landrover Freelander 1.8i 16V uit 1999

De koppakking die hier wordt toegepast is een metalen pakking, de afdichting tussen compressieruimte en koelwaterruimte is een soort metalen ring die dikker is dan de rest v/d metalen pakking. De afdichting is hier dus een soort ringvormige lijnafdichting.

Op de volgende afbeeldingen zijn 2 putjes te zien waar het lek van de compressieruimte naar de koelwaterruimte was. (te zien in de rode circel, en de breedte van de afdichting tussen de 2 rode lijntjes)

http://home.planet.nl/~winte776/

Nu mijn vraag !!!!

Gaat het hier om een scheur of misschien een giet/materiaalfout ?

De kop is na een vorige revisie weer lek met dit euvel na enkele tientallen kilometers. Bij de vorige reviesie is de kop gevlakt en afgeperst. De afpersmethode die hier is toegepast is volgens mij niet toereikend geweest omdat men hier waarschijnlijk is uitgegaan van een normale niet metalen pakking die het hele kop oppervlak bestrijkt

Of is het lek zoals op de afbeelding typerend voor een gescheurde cilinderkop ?

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.