Gepost: 11-07-2005 17:07
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
wij hebben hier een 323 F staan uit 1995 met een 1.5 16v motor
de eerste keer dat de klant kwam was de auto gaan stotteren en uitgevallen om daarna niet meer aan te slaan
we hebben toen de boegies + kabels en rotor verdeelkap vervangen
de motor wilde toen weer aanslaan maar in belaste toestand bleef hij inhouden
na het verwisselen van de luchtmassa meter voor een ander beleven de problemen ..
we hebben gekeken of de distributie nog op tijd stond ,dit was het geval
alleen de onsteking stond iets van tijd ..
na deze te vervroegen tot hij niet meer verder kan (verdraaien aan het verdelerhuis)pakte de motor weer goed op en liep als een zonnetje
de klant komt nu terug met de klacht dat als de auto heel warm is (denk aan snelweg ritten) dat hij weer begint in te houden
het type onsteking is met inwendige bobine en dubbele hallgever
dus een 3 polige stekker en een 6 polige stekker op het huis
graag wil ik weten of de onstekings unit het probleem is
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen