Gepost: 20-10-2016 15:23
JPersoons
Autotechnicus
Universeel
Lid sinds: 03-06-2016
553 bijdragen
Ik heb een Mercedes 280 SE 3.5 V8 van een klant binnengekregen, welke niet wil aanslaan. Dit lijkt te komen omdat de auto verzuipt.
Dus als eerste de brandstofdruk op de rail gecontroleerd, deze staat keurig netjes op 2.1 bar zoals het hoort te zijn.
Vervolgens een brandstofrail gedemonteerd om te kijken of de injetors niet lekken. Dit is niet het geval, wel is nu te zien dat de injectors tijdens starten wel heel erg veel benzine inspuiten ( het lijkt of de auto vol accelereert ). Dit doen ze overigens wel keurig netjes op volgorde (iedere cilinder kort en afzonderlijk), dus mij lijkt dat de unit in de verdeler (ontsteking) ook in orde is.
Vervolgens het kapje van de gasklepschakelaar gedemonteerd. Hierin is een nullast schakelaar t zien, welke keurig werkt als je deze met een losgenomen stekker met een multimeter nameet (ohm). Daarnaast zit er een schakelaartje welke naar mijn idee werkt als een soort van acceleratieverrijking, en ook deze opent en sluit keurig netjes. Ook aan het spoorbaantje voor de gaskleppositie zijn weinig rare dingen te zien.
De auto heeft lange tijd in een stalling gestaan en deze is daar gewoon rijdend neergezet. Alleen kon er niet meer rijdend uit. Derhalve ook maar eens vluchtig gekeken of er misschien beestjes aan de kabelboom hebben zitten knagen, maar ook dat lijkt niet het geval.
Wat zie ik over het hoofd ?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken