terugval toerental bij warme motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
200-serie
Type
TYPE W124 SEDAN
Uitvoering
-
Bouwjaar
1990/1
Brandstof
Diesel
Reacties
4
Bekeken
1640
Gepost: 17-02-2011 12:58
Professional

airco22

Lid sinds: 13-12-2009
9 bijdragen

de brandstofpomp  bij deze wagen wordt elektronisch aangestuurd door input van sensoren in : 1) de starterkrans (am flansch des getriebes) 2) de aircopomp 3) temperatuurmeter (in de cylinderkop),  via een 'steuergerat' (en een spannungsschutsrelais) te vertalen naar een beweging van een stelmagneet in de brandstofpomp. In stationairstand moet deze dan op 570 toeren draaien bij een 6 cylindermotor met airco en automaat.

Bij warme motor (bover de 90 graden) gaat deze aansturing haperen en varieren en slaat de motor in stilstand bijna af.

 

Wie heeft een idee? Moet de pomp totaal gereviseerd worden?

Gemeten

weerstand van de temp meter (was goed), stel magneet vervangen door een andere (gaf geen verschil) met ander 'steuergerat'geprobeerd (gaf minimale verbetering en spannungsschutsrelais vernieuwd, gaf gedeeltelijke verbetering (motor slaat nu niet meer af)maar nog niet genoeg (bij warme motor nog te laag toerental, slaat net niet meer af)

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken