Gepost: 10-12-2018 20:44
Biagnoze
Diagnosetechnicus
BG Car Service/ Renault - Alpine Antwerpen
Universeel
Lid sinds: 11-05-2015
20 bijdragen
Even schetsen;
Ik ben ter plaatse geweest bij een autohandelaar die net een B200T had aangekocht. AUTO1 verklaarde dat de auto perfect startte en reed. Wagen werd echter met de depanneur afgeduwd en startte niet, de zaakvoerder vroeg mij of ik het even kon bekijken.
Bij het contact opzetten hoorde ik geen pomp opslaan. Als eerste zekeringkast bekeken, bleek geen zekering in te steken voor brandstofpomp. Zekering erin en auto startte. Meteen melding stuurbekrachtiging en oh ja, ook die zekering ontbrak.. Zeer vreemd..
Daarna uitgelezen, alles gewist maar toch snel terug een storing; P0562 - systeemspanning te laag klem 87/2. Zowel in motormanagement als in stuurbekrachtiging terug te vinden.
Is daar iets omtrent van gekend? Dat daarom de zekering van de stuurbekrachtiging werd verwijderd? Pomp interne elektrische storing bv?
Buiten dat het motorstoringslampje brandt, rijdt de wagen perfect.
Het rare is dat wanneer de storingen gewist worden je perfect kan rijden zonder motorstoring. Vanaf het contact wordt uitgeschakeld en weer ingeschakeld wordt brandt het alweer.
Zat in het geheugen ook P0171 - mengsel cilinderbank 1 te arm en P0130 - O2 sensor bank 1. Moet ik daar richting mengsel of richting de sensor zelf gaan zoeken?
Iemand met ervaring die hier even wat raad kan geven?
Uitgelezen met
Autel
Foutcodes
p0562