Gepost: 20-12-2011 11:52
Timmerklits
Zaakvoerder
Timmermans Powerbox Tuning
Universeel
Lid sinds: 26-05-2011
102 bijdragen
Hallo,
Ik heb hier een mercedes C270 Cdi van 2002.
Klant vond dat wagen niet meer goed trok. Is een diagnose gaan laten doen ergens, en deze hebben retourtest op injecteurs gedaan, en zeggen dat al zen injecteurs vervangen moeten worden.
Maar deze klant heeft 6 maanden geleden in duitsland de injecteurs laten uitnemen en reinigen en testen. Dus of hij moet slecht getankt hebben, of ze hebben daar in duitsland niet veel gedaan.
Ik heb de wagen hier nu even gehad voor diagnose.
In bijlage kunt ge de foutcodes zien: (MIL is niet aan)
1= atmospherische druksensor in ECU, deze is altijd aanwezig en kan ik niet wissen
2= laaddruksensor, deze kunt ge wissen maar komt ook vrij snel na rijden weer terug
Tijdens rijden loopt de commenrail druk max op tot 1250-1280; (zou 1350 moeten zijn), maar niet constant
en de turbodruk tot 0,8, soms eens een piek 1,2 , maar meestal 0,8 of minder (de waardes hiervoor heb ik niet)
Het vermogen is inderdaad niet wat het moet zijn
Starten doet hij vrij goed vind ik, koud zijnde is het moeilijker zegt de klant , maar hij start uiteindelijk altijd wel.
Als eerste zou ik deze 2 foutcodes eruit willen krijgen, als de druksensor niet goed werken kan hij ook niet goed gaan, iemand deze fouten al gehad, en hoe is deze op te lossen in de ecu?
Eventueel bestelnummers moest iemand deze hebben
Uitgelezen met
SPC max (Tecdata)
Foutcodes
2, absolute druksensor en laaddruksensor
Downloads (1)
- mercedes-c270cdi-2002.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken