Gepost: 09-09-2019 21:48
Allrepair
Autotechnicus
All Repair Pieters
Anders/Overig
Lid sinds: 25-06-2019
6 bijdragen
Beste collega's,
Gisteren was ik op weg naar de APK met een Mercedes C200 CDI 100Kw W204 bouwjaar 10/2008. Ik heb de motor eerst goed op temperatuur gereden en voor ik naar de APK ga, duw ik het gaspedaal eens goed in om het meeste van de roet weg te blazen. Ik hou hem in 3de versnelling, 3000 a 3500 toeren, en opeens neemt de motor het zelf over, trekt het toerental volledig in het rood en een enorme rookontwikkeling. Ik heb me op zij kunnen zetten en de motor asap stil gelegd. Even gewacht, de motor sloeg wel moeilijk terug aan, maar het lukte wel. Een klein eindje gereden en toen terug hetzelfde probleem. Ik heb de motor terug stil gelegd en onder de motorkap was te zien dat er carterdruk wordt opbouwde, de motor stak zijn olie naar buiten via de oliepeilstok. Ik heb de turbo gecontroleerd op speling en die lijkt ok, de wagen heeft amper 85000km. Er zat wel redelijk wat olie in de buizen van de intercooler en blauwe rook is verbranding van olie, dus mijn eerste idee was turbo, maar gezien ik niet direct iets abnormaal merk of zie aan de turbo, heb ik mijn twijfels, het kost om ben bij de €700, voor een turbo, dus niet ff iets om te vervangen en we zien wel of het beter is of niet. Iemand enig ervaring of soortgelijke ervaring? Alvast bedankt en ik hoop op een goede respons. Met vriendelijke groeten Dieter
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken