olie van de stuurbekrachtiging loopt heet

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
C-klasse
Type
TYPE W203 - S203 - C203
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003
Brandstof
Diesel
Reacties
24
Bekeken
3792
Gepost: 09-06-2014 01:21
Professional

MPCars

Lid sinds: 14-07-2013
13 bijdragen

Ik kreeg een lawaai net alsof mijn servo pomp stuk was, nieuwe pomp erop ontlucht, net hetzelfde probleem.

Als je in 't reservoir kijkt zie je de olie hevig circuleren, minerale olie gebruikt volgens MB.

Wanneer je het stuur volledig afdraait tot helemaal 't einde links of rechts stopt de circulatie in 't reservoir.

Na een 5 tal minuten motor laten draaien heeft de olie een tempratuur van 90°C !!!

Ook vormt er lucht in omdat de olie te heet is geworden....

 

Normaal is dit 60 @ 70 °C.

 

mijn vraag is :

of 't in 't stuurhuis een klep is die dit kan veroorzaken ?

't Reservoir is een plastic potje met of zonder zeef ?

 

 

Wie heeft er hier een oplossing voor a.u.b. ?

Gemeten

tempratuur druk van de pomp = 125 bar

Uitgelezen met

nvt

Foutcodes

nvt

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen