Gepost: 17-09-2015 12:51
Lid sinds: 22-03-2012
117 bijdragen
Goedenmiddag,
We hebben hier een Mercedes staan die een aantal foutcodes had:
2133 - Controleijnen tussen cilinder 1 en vermogenstadium gloeistift
2082 - Differentiele druk deeltjesfilter
2078 - Sensor drukverschil aanzuigpijp Aannemelijksheidfout
2626 - Roetgehalte van deeltjesfilter is te hoog voor regeneratie
Heb de katalysator open gemaakt om te kijken of die goed verstopt zat. Dit viel reuze mee. Maar helemaal schoon geblazen tot er geen zwarte rook meer uitkwam en onderhand er doorheen kon kijken. Terug gemonteerd. Tevens de leidingen van de druksensor doorgeblazen. Hier zat ook geen verstopping in.
Storing 2133 opgelost ivb gloeistift cilinder 1 defect.
Heb daarbij toch maar de druksensor vervangen voor een originelen. Ma er blijft toch steeds 1 melding instaan en dat is: 2082 - Differentiële druk deeltjes filter. Als ik deze ga bekijken met mij autocom lees de computer dit uit: Waarde: -38 hPa
De hoeveelheid deeltjes roet in volgens de computer is 22% dat lijkt me teweinig om te zeggen tot die vol is.
Heb inmiddels wel Forte DPF Cleaner erin gedaan om te hopen tot die uit zich eigen begint te regenereren. ivb niet kan met autocom bij deze voertuig.
Mvg,
Uitgelezen met
Autocom
Foutcodes
2133 - 2082 - 2078 - 2626
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken