Gepost: 24-12-2024 08:22
Lid sinds: 01-03-2010
51 bijdragen
Beste collega's.
Een klant van mij heeft deze C klasse al een aantal jaar. Vorig jaar heb ik bij een onderhoudsbeurt de remblokken en schijven voor en achter vervangen.
De onderdelen zijn allemaal origineel van Mercedes. Ik heb de naven grondig gereinigd, De wielen in 3 fasen aangedraaid zoals in het werkplaatshandboek is beschreven.
Echter na ongeveer 6000 km komt de klant met de klacht van trillen in het stuur/carrosserie tijdens remmen. Aangezien de onderdelen bij de dealer wegkomen moet de auto daar voor garantie naar toe.
Daar worden de schijven en blokken voor garantie vervangen. Echter na ongeveer 5000 km komt de klacht terug. Nu valt het niet meer onder garantie omdat de totale km stand wordt aangenomen.
Op een rollenbank heb ik waargenomen dat de beide voorremmen het veroorzaken.
Ik heb de blokken en schijven gedemonteerd, en grondig de naven geinspecteerd en de remzuigers. Deze auto heeft 4 zuigers per klauw en bij het indrukken van de ene zuiger komt de andere naar buiten. Zo heb ik ze allemaal gecheckt op gangbaarheid.
Gebeld met MAD of ik deze schijven kan/mag afdraaien ivm met de binnenkern die van aluminium is. Dat mag.
Schijven afgedraaid aan de auto en mooi gelijkmatig aan beide zijden tegelijk.
Ook hierna na een aantal duizend km komt het probleem terug.
Klant zegt tussentijds de wielen niet te demonteren.
Heeft iemand een tip of een oplossing.
Mvg
Andre
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken