Gepost: 21-10-2017 22:13
JPersoons
Autotechnicus
Universeel
Lid sinds: 03-06-2016
553 bijdragen
We hebben hier een C 220 CDI welke vooral bij volgas een aardig rookgordijn achterlaat.
Iets wat eigenlijk niet zou moeten, de auto heeft geen foutmeldingen en er is al aardig wat aan gesleuteld ivm een auto die af en toe niet wilde starten. Dit is gebeurd door de vorige eigenaar, die daarna klaar was met de auto. De auto heeft vervolgens een behoorlijke tijd stilgestaan en nu hebben we m zelf in gebruik. En hij loopt als een zonnetje, op het roeten na dan.
De injectoren van deze auto zijn geriviseerd, net als de hoge druk brandstofpomp. Het inlaatspruitstuk en de bijbehorende kleppen zijn schoongemaakt, en uiteraard ook de EGR klep.
De thermostaat bleek kapot waardoor de motor niet op temperatuur kwam, maar ook vervangen van deze lost het prpbleem niet op.
Deze auto is nog van voor het OBD tijdperk, dus met de ronde stekker onder de motorkap. Iets wat het bekijken van data wat lastiger maakt omdat er een behoorlijke vertraging op zit.
Stationair zie ik nu een waarde van de luchtmassameter die ergens rond de 500mg/u staat met een gesloten EGR klep, en rond de 220mg/u met een EGR klep die open staat.
Zijn dit normale waarden?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken