Gepost: 12-10-2007 20:52
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
Ik ben bezig met een mercedes C200 cdi.
Auto rookt enorm zwart bij acceleren, in mindere mate bij stationnair draaien.
Bij de foutcode uitlezing geeft hij aan , signaal te groot van inlaatlucht temp. sensor.
Na wissen foutcode blijft hij enkele minuten weg.
Spanning op temp. sensor komt overeen met geg. Autodata.
Na brandstof vergelijkingstest verstuiver 4e cilinder vervangen afwijking 3,8 mm/S
Nu is vergelijking .
Cil, 1 -0,7 mm/S
Cil. 2 0,5 mm/S
Cil. 3 0,6 mm/S = 4e cilinder 1-3-4-2
Cil. 4 -0,4 mm/S
Druk brandstof rail stationnair 25 Mpa op toeren 76 Mpa
Lucht maasa meter stationnair 353 mg/s op toeren 585 mg/s
Koelwater 83,2 gr C
Luchttemp. inlaat stationnair 27,4 gr C. op toeren oplopend tot 40gr. C.
Regelstang turbo beweegt. Magneetklep regelstang turbo beweegt.
Druk turbo stationnair 1022 Hpa
Bij accelereren kort 1900 Hpa daarna teruglopend tot 1500 Hpa.
Auto trekt goed
Ik kan niet goed controleren of deze waarden juist zijn.
Wie kan mij helpen met een oplossing.
Gerard.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen