Gepost: 22-06-2020 21:00
bvd94
Autotechnicus
Dealer
Lid sinds: 21-03-2015
79 bijdragen
Beste Collega's,
Wij hebben een Mercedes E klasse staan die diverse problemen heeft.
Klacht van de klant was dat de auto in noodloop ging, de klant reed hier al een tijd mee er was gezegd dat de Luchtmassameter het probleem zou zijn.
Klant heeft er een tijd mee gereden, en uiteindelijk heeft de klant het genoeg gevonden en ons opdracht gegeven de LMM te vernieuwen. Dit is gedaan, LMM netjes ingeleerd met Xentry (orginele Mercedes kast).
Wel zat het roetfilter nog vol, de auto had lang niet geregenereerd door de LMM fout, ik het roetfilter geforceerd geregenereerd, daarna vielen de roetfilter waardes weer ruim binnen de marges.
Klant heeft circa 400 km probleem loos gereden, hierna klaagde de klant weer over noodloop. Auto weer aan de kast gehangen, hieruit bleken er weer foutcodes betreft de LMM en roetfilter aanwezig te zijn (zie bijlagen)
Fouten gewist, klant heeft toen weer een weekend probleemloos gereden. Vandaag na het weekend kwam de klant terug voor diagnose. De enige storing die de auto toen had was:
P010FE Luchtmassameter 1 heeft storing (opgeslagen)
P208100 Temperatuursensor 1 uitlaatsysteem (cil bank 1) heeft een sporadische storing (opgeslagen)
Ik heb de fouten gewist en ben gaan rijden, met de meetwaarde van de LMM naast me, na ongeveer 10km rijden kwam de LMM fout er weer in, het leek alsof die even kort het signaal van de LMM verloor en daarna weer herpakte. De auto reed toen nog uitstekend.
1 Km verder ging de auto weer in nood, opnieuw heb ik de auto uitgelezen. Er waren diverse fouten betreft het DPF filter aanwezig. De exacte codes weet ik helaas niet meer.
Ik kon de codes ook niet meer wissen en de auto bleef in noodloop rijden, ook na diverse keren uit en aan zetten.
Wel viel me op dat het start/stop systeem bleef werken, even later in de woonwijk sloeg de auto af door het start/stop systeem, maar startte niet meer vanzelf... ik heb de auto toen handmatig gestart, en ben in noodloop naar de zaak gereden.
De enige fout die ik toen had was: dat het start/stop systeem een te laag toerental 'gezien' had.. ook de fouten betreft het DPF filter waren uit het niets verdwenen....
Iets later nam een collega de auto mee, en was er ineens een fout aanwezig dat de EGR klep open zou staan, de auto rookte toen ook enorm en ging in nood. P0402fd doorstroming egr hogedruk te hoog (actueel)
Deze kon wel weer gewist worden maar daarvoor in de plaats kwam er weer een fout in van: verschildruksensoren roetfilter meten een te hoge waarde ( te groot drukverschil).. in de meetwaardes lees ik een waarde af van 22hPa stationair terwijl die volgens mercedes niet meer als 1020hPa mag zijn zo uit mijn hoofd...
Dus ook die waarde lag ruim onder de bovengrens, en toch gaf de ecu deze foutcode aan..
Deze kon je wel wissen, maar dan kwam de EGR fout er weer in en zo gaat het om en om. De fout betreft de LMM lijkt nu weer ineens weg te blijven...
Wij lopen nu een beetje vast.. heeft iemand ideeen? Wij verdenken nu de ECU zelf omdat we willekeurig allerlei fouten krijgen.
Uitgelezen met
Xentry
Downloads (2)
- 104300460_263570291543027_1117234163187705297_n.jpg
- 104984796_258437011921093_2458872046812334290_n-22.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken